příroda.cz

příroda, ekologie, život...

Systém HAARP

Americký systém HAARP situovaný na Aljašce v oblasti Gakona, je velmi, ale opravdu velmi kontroverzní projekt. Jiné a menší zařízení podobného typu je v místě jménem Arecibo v Norsku, a další se nachází v Portoriku. Systém HAARP
pokrývá plochu asi 13 hektarů a tvoří ho 180 antén (12 krát 15 řad), z nichž každá má dva dipólové přenašeče o výkonu 10 000 W. Celá soustava měla tedy výkon 3,6 MW. V konečné fázi to má být režim FIRI a celkový výstupní
výkon 462 MW.

Zkratka HAARP znamená High-frequency Active Auroral Research Program, tedy vysokofrekvenční aktivní polární výzkumný program. Oficiálně deklarované informace nám sdělují, že primárním cílem a náplní tohoto projektu je výzkum
ionosféry (ionosféra je ionizovaná část atmosféry významně ovlivňující šíření elektromagnetických signálů). Existuje ale mnoho důkazů, odhalujících že vláda USA počítá s tímto systémem na militantním poli a také na
další jiné záležitosti, jako třeba manipulace počasí. Tuto hypotézu podporuje i fakt, že je projekt pod společnou správou vojenského letectva a válečného námořnictva Spojených států amerických.

Jak bylo výše předesláno, HAARP pro svou činnost využívá vlastností ionosféry. Ionosféra je specifická část atmosféry. Obsahuje obrovské množství elektromagnetické energie, která je tam díky iontům rozmístěna. Ionosféra
funguje především jako gigantická "anténa", pomocí níž lze signál zaměřit na kterékoli místo na Zemi. Pokud bude celý výkon HAARPu za vhodných podmínek zaměřen na jediný bod oblohy, původní signál se zesílí až tisíckrát,
což znamená výkon 3,6 GW, tedy 3,6 MILIARDY wattů. Neznalému občanovi tyto čísla dost možná nic nesdělí, takže pro představu: je to přibližně dvojnásobek výkonu všech vodních elektráren v České republice dohromady. Druhá
fáze výstavby, původně odhadovaná na 175 milionů dolarů, má dát armádě k dispozici energetické úrovně na hranici 4.7 miliardy wattů efektivně vyzářeného výkonu (ERP).

Příroda a vesmír však fungují na určitých vymezených pravidlech, kde určité neadekvátní kroky mohou snadno způsobit řadu disharmonií, které nám mají být poučným mementem pro budoucnost.

V případě HAARPu jsou možná rizika skutečně alarmující. Ionosféra totiž slouží jako jakýsi druh ochrany před smrtelnou radiací ze slunce a vzdáleného kosmického prostoru. Silnější destruktivní zásah do této části atmosféry
by tudíž mohl představovat neskutečné riziko, a pravděpodobně by bylo lidstvo vystaveno rozsáhlé ekologické katastrofě.

Podle některých indicií, byla gigantická výkonnost HAARPu již nejednou příčinou problémů s elektřinou na různých místech USA. Nick Begich Jr., který monitoruje program HAARP, například upozorňuje na datum 14.12. 1994, kdy měl být
proveden test zařízení za plného výkonu. Následující den publikovaly noviny Austin American-Statesman článek ''Města osmi států na Západě se zahalila tmou".

SAN FRANCISKO - nevysvětlitelný výpadek proudu na západním pobřeží zavinil, že 8 států se ocitlo ve středu časně ráno bez elektrického proudu. Došlo k výpadku provozu nukleární elektrárny a lékaři museli operovat při pomocném
osvětlení…

Totální výpadek proudu nastal ve více jak 1 miliónu domácností po celé Kalifornii a byly také přerušeny dodávky elektřiny do Arizony, Nevady, Utahu, Oregonu, Washingtonu, Idahu a Montany.

Zajímavé ale je, že kontrolní inspekce nezjistila žádnou příčinu závady tak obrovského rozměru.
,,Myslíme si, že se jednalo o elektrický výboj mimo naši servisní oblast a systém automaticky reagoval výpadkem proudu podobně, jako např. domácí nízkonapěťový vypínač přeruší proud ve vašem domě", řekl Bill Sessa mluvčí
Pacific Gas & Electric Co.

Pojďme ale dále. Jak již bylo řečeno, systém HAARP může být použit jako nástroj schopný modifikace počasí. Přípravy takových systémů proběhly už v 50. letech; roku 1976 podepsalo přes 60 států dohodu o zákazu geofyzikálních
zbraní, která ovšem platila na dobu určitou, a to 20 let.

HAARP je schopný vyvolat ionizaci a ohřev atmosféry, a tím způsobit celou řadu uměle vyvolaných anomálií v environmentu, jako třeba bouřku, tornádo, extremní vedra či mrazy. Je také možné kdekoli na světě vyvolat umělý blesk,
mnohem silnější než kterýkoli přírodní; což v minulosti dokázal známý Nikola Tesla (z Teslových poznatků čerpá i HAARP) již na přelomu 19. a 20. století. Navíc - podle celé řady vědců by teoreticky šlo zasáhnout spodní
vrstvu magmatu, a tím způsobit i zemětřesení. Jak vidíme, tato technologie s sebou přináší široké spektrum možností, a co je nutno dodat: také mnoho možností zneužití.

V souvislosti s tajnými aktivitami vlád a ionosférou je na místě krátce zmínit i US Patent #4,686,605, který obdržel fyzik Bernard J. Eastlund. Na tento patent totiž americká vláda uvalila informační embargo na dobu jednoho roku.
Eastlundův ohřívač ionosféry je nezvyklý: vysílaná frekvence (RF) záření je koncentrovaná a soustředěna do jednoho bodu v ionosféře.. Eastlundovo zařízení umožňuje koncentraci o hustotě jednoho wattu na kubický centimetr, což
je ve srovnání s jinými zařízeními, schopnými doručit do atmosféry okolo jedné miliontiny wattu, neskutečně mnoho. V Eastlundově patentu je výslovně uvedeno, že tato technologie může zmást nebo úplně zničit důmyslné řídící
a ovládací elektronické systémy letadel a raket. A že schopnost pokrýt rozsáhlé oblasti země sprškou elektromagnetických vln kolísající frekvence, a možnost kontroly změn těchto vln, dovoluje vyřadit rádiový přenos informací na
zemi, moři i ve vzduchu.

V popisu tohoto patentu se můžeme podívat na další zajímavé a důležité zprávy:

,,... tento vynález tedy umožňuje přivést do zemské atmosféry ve strategických polohách bezpříkladné množství energie a udržovat výkon této injekce do jisté míry mnohem přesněji a s lepší kontrolou než dosud na požadované
úrovni. Obzvlášť, je-li užívána náhodná pulsace, lze v první řadě vyvolat efekty s účinky podobnými explozím nukleárních náloží různé síly v různých výškách..."

,,... je ovšem možné nejen zrušit spoje třetí strany, ale použitím jednoho nebo více takových paprsků vyřadit celou její komunikační síť, i za cenu toho, že by došlo k přerušení všech ostatních komunikací na světě. Jisté
vlastnosti způsobu užitého k přerušení komunikací, využitelné každým kdo je seznámen s tímto vynálezem, umožňují použít ho současně jako vlastní nerušenou sdělovací sít."

,,... rozsáhlé oblasti atmosféry lze neočekávaně vyzvednout do značné výšky, takže každá raketa, která se nenadále setká s neplánovaným vysokým odporem této "vzdušné sítě", bude zničena..."

,,Lze také modifikovat počasí , například úpravami větrného modelu ve svrchní atmosféře vytvořením jednoho nebo několika hřebenů z atmosférických částic, které se budou chovat jako čočky nebo zaostřovací zařízení. ...
může být provedena molekulární modifikace atmosféry za účelem dosažení pozitivních účinků na životní prostředí. Nadto je možné vyvolat efektivní změny molekulární skladby ve kterékoli oblasti atmosféry, lze zvolit
konkrétní molekulu nebo molekuly a zvýšit jejich výskyt. Uměle ovlivnit lze například koncentrace atmosférického ozónu, dusíku, atd.."

US patentový úřad nám nabízí k shlédnutí dalších 11 APTI patentů popisujících jak provést "exploze rozsahem podobné nukleárním, neprovázené zářením", systém pro přenos energie paprskem, přes- obzorový radar, systém pro
detekci střel dopravujících nukleární hlavice, elektromagnetické pulsy předtím produkované termojadernými zbraněmi…

Nejsem odborníkem na radarovou technologii, ale dle materiálů, které jsem doposud prostudoval, může systém HAARP pracovat jako velice efektivní radar - účinnější než mnoho klasických radarových zařízení. Díky poznatkům o
specifických vlastnostech určitých částí atmosféry lze tento systém využít jako tzv. zahorizontální radar. Nespornou výhodou je možnost zachycení letounů STEALTH, alespoň tedy první generace. Například letoun F-117 je vytvořen
tak, aby se od něj radarové vlny odrážely směrem vzhůru, a nikoli zpět k vysílači. Paprsek zahorizontálního radaru však letoun zasahuje shora, a odraz zpět nahoru je ta nejlepší možná varianta. K zahorizontálnímu radaru mohu snad
jen podotknout, že jeho přesnost je poměrně spekulativní, a je závislá na dané vzdálenosti cílového objektu.

Rovněž je tu možnost vytvoření jakéhosi protiraketového elektromagnetického deštníku. Diskuze o možném použití takového zařízení se každopádně nenalézá v oblasti spekulací, poněvadž se těmito plány zabývali již vědci v
SSSR v souvislosti s ničením balistických raket.. Let rakety by mohl být teoreticky ukončen tím, že by se v dráze letu rakety vytvořily anomálie pomocí ionosféry, a tím by byla narušena aerodynamika dané rakety, která by následně
havarovala.

Ostatně oficiální vojenské dokumenty se nesnaží příliš zapírat, že má být HAARP využit pro vojenské účely. Armádní dokumenty (alespoň ty, co jsou přístupné veřejnosti) předkládají např. tyto možnosti využití.

HAARP má podle nich:

* poskytnout armádě pomůcku, určenou k přesměrování elektromagnetických pulsů atmosférických termonukleárních jednotek;

* nahradit obrovský v Michiganu a Wisconsinu umístěný systém, komunikující s ponorkami na extrémně nízkých frekvencích (ELF), novou kompaktnější technologií;

* nahradit přes-obzorový radarový systém, který původně měl být zřízen na nynější pozici HAARPu, flexibilnějším a přesnějším zařízením;

* poskytnout způsob, jak doslova "vymazat" rádiové spojení v extrémně velkých oblastech, zatímco vlastní vojenské spojovací systémy zůstanou funkční;

* poskytnout "tomografický efekt" pronikající rozsáhlými oblastmi Země, který by v kombinaci se schopnostmi počítačů EMASS a CRAY umožnil prověřit plnění součásti dohody o omezení a nešíření nukleárních zbraní a jiných
mírových dohod;

* stát se nástrojem geofyzikálního sondování, umožňujícím pátrání po ropě, zemním plynu a nerostných depozitech na rozsáhlých územích;

* být použit k odhalování nalétajících hloubkových letounů a křižujících střel (cruis missiles).

Podle některých vědců je zařízení tohoto typu schopno vysílat modulované elektromagnetické signály, které působí na lidskou psychiku. Vědci se domnívají, že by HAARP mohl vlnami na frekvencích odpovídajících frekvencím
lidského mozku působit na chování lidí, a to i na poměrně rozsáhlém území.

Na zneužití HAARPU a dalších kontroverzních projektů velice aktivně upozorňuje Zbigniew Brzezinsky (tvůrce národní bezpečnosti a poradce US presidenta Cartera). Tento muž, ještě v období své profesorské kariéry prohlásil např.
následující:

,,Političtí stratégové jsou v pokušení zneužít výzkumu mozku a lidského chování. Geofyzik Gordon J. F. MacDonald - specialista na otázky vojenství - hovoří o přesně časovaném, umělém dráždivém elektronickém úderu 'schopném
nést potřebný vzorek oscilací, produkujících poměrně značné energetické úrovně nad jistými oblastmi Země... V tomto smyslu, by mohl být vyvinut systém který by mohl dlouhodobě vážně poškodit výkon mozku velmi rozsáhlé
populace ve zvolené oblasti ...' Bez ohledu na to, jak hluboce znepokojující je myšlenka zneužití životního prostředí k manipulaci chování za účelem zisku národních výhod, jisté technologie připouštějí, aby něco takového bylo
vyvinuto, s největší pravděpodobností v průběhu několika málo desítek let."

Dále prohlásil:

,,Nebržděna omezeními tradičních liberálních hodnot, by tato elita neváhala dosáhnout svých politických cílů použitím nejmodernější techniky ovlivňující veřejné chování a za její pomoci uvrhla společnost pod těsný dohled
a kontrolu. Dokonale by využila technického a vědeckého momentu ve vlastní prospěch…".

V tomto mohu s panem Brzezinskym jen souhlasit - je to pregnantní popis dnešní situace, a celé lidstvo by v zájmu své svobody mělo na tyto faktory brát zřetel…

VIDEO:
video.google.com/videosearch...


Autor: Karel
Zdroj: Kniha Angels Don't Play this HAARP, internetové zdroje

(Článek jsem převzal ze stránky www.heylottka.blog.cz)

CHTĚL BYCH ZNÁT NÁZORY MILOVNÍKŮ PŘÍRODY!
2. května 2008 toto téma založil(-a): Martin
Dosavadní počet reakcí: 15, nejnovější: 6. únor 2010 22:00.
Ukázat adresy počítačů, ze kterých byly napsány jednotlivé příspěvky.

 
Zde napište svůj nový příspěvek
jméno nebo přezdívka:

email:

nadpis:

text:

Délka příspěvků není omezena, přesto ale prosím pište stručně a k věci. Dlouhé příspěvky snižují přehlednost debaty a tím i zmenšují možnost, že na váš příspěvek někdo další zareaguje. Jestliže chcete reagovat obšírně, zkuste prosím nejdřív popřemýšlet, zda by z toho rovnou nebyl nový zajímavý článek...
| -

autor: Bob   <robertchutney@yahoo.co.uk>
napsáno: 6. února 2010 v 22:00

RE: Systém HAARP

Autore Karle, jiz po nekolikate se na ceskem netu setkavam u prekladu cruise missiles se spatnym prekladem "krizujici" strely! Cruise missile je: Rizena raketa s plochou drahou letu!!! Nic vice a nic mene!
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: fumare
napsáno: 21. ledna 2010 v 12:12

RE: Systém HAARP

no a proto aby jste se ochránily před zhoubnými účinky podobných psychologických zbraní,musíte být pořád,jak se říká,maličko mimo....dobrý je mít u sebe placatku a v pravidelných intervalech si cvaknout,nebo mít tak dva až tři
jointy na den,ráno,v poledne a večer a bejt pořát trošku sfoukanej,tím se vám rozladí parapsychotropni pole vaší duše a žádné frekvenční ovlivňování na vás nebude mít vliv.já to zkouším už deset let a nic mě
neovlivňje.takže pravidelně chlastejte a hulte a jste v pohodě....šikrum...
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: pepe   <j.czechaczek@seznam.cz>
napsáno: 12. prosince 2009 v 12:52

RE:svobodu

vezeni pratele cele cr.az bude faze kdy uz budete opravdu nastvany na celi system,at uz jsou to globalni elity co ridi svet,at uz je to praskovani z letadel.hemtrails.nebo jine libustky techto politiku.zadluzovani statu soukromym bankam a dluh
pripisovan obycejnym lidem,vsak my jsme si nic nepujcili vse si musime hradit!!kam jdou tyto penize??obratte se na stranky nwoo.org
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Meeb
napsáno: 24. dubna 2009 v 01:43

RE: Systém HAARP

Navzdory vsemu co tady pisete .Mozek pomoci vln ovlivnovat jde, nejdriv pouze v USA a se zdesenim jsem zjistil , ze uz i u nas si muzete zakoupit AVS pristroj. viz www.psychowalkman.cz/... ktery opravdu prokazatelne pusobi na lidsky mozek.
Oficialne to ma byt zdravotne prinosne nicmene je jasne , ze toho pujde i zneuzit a je jedno na jake technologii. Jde li to v malem , tak uz to bud jde , a nebo za kratky cas pujde i ve velkem. Ted je otazka, nakolik to muze nase mysleni ovlivnit v
tom negativnim spektru. Ovsem sam bych byl velice rad , kdyby tomu tak nebylo.
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Lia   <Lia.Simunkova@seznam.cz>
napsáno: 13. srpna 2008 v 09:00

RE: Systém HAARP

ahoj chtěla jsem se jen zeptat.Četla jsem něco málo o tomto projektu Haarp.Tento systém vytváří vlny, které působí i na lidský mozek /Schumannovy vlny/o síle frekvence 7.83 Mhz, tudíž může působit globálně na lidskou psychiku.Ale
prý tyto hodnoty již nejsou aktuální dnešní mozek člověka je někde na frekvenci 12 Mhz.Což znamená, že den netrvá 24 hodin, ale nějakých 16.Je to možné?Jsem jen laik, kterého zajímají tyto věci.Děkuji
reagovat na tento příspěvek
| - -

autor: Strangelove   <Strangelove@seznam.cz>
napsáno: 13. ledna 2010 v 12:15

RE: Systém HAARP

Ano :) čas akceleroval za posledních cca 20 let o třetinu a základních frekvence planety se posunuje nahoru. Něco je nás brzo čeká, ať už to způsobí HAARP nebo přepólování Země...
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: OK2MOA   <ok2moa@seznam.cz>
napsáno: 24. července 2008 v 20:38

RE: Systém HAARP

Vážení,
to si snad jen děláte legraci! Větší blábol a technický slint jsem už dlouho nečetl!!!
Každému člověku který alespoň trochu ví jak se chová VF pole kolem 2-10MHz (skoro základy fyziky) je jasné že kdyby si někdo kdekoliv na světě dovolil cokoliv tak výkonného pustit do vzduchu tak skoro každá země hned ví co se
děje... Jak si MARTINE dovolujete vymýšlet a šířit takové kraviny kterým vůbec nerozumíte??? Kdo to kdy viděl aby se signál vyzářený do ionosféry zesílil (jo sám se určitě zesílí a ještě poděkuje...) a ještě k tomu až
tisíckrát :-)
JAJ! To bych byl fakt happy kdybych nemusel na kratinách (jsem radioamatét - takže vysvětleno laikovi KRATINY=KRÁTKÉ VLNY 3-30MHz) pracně šetřit na kilowattový koncový zesilovač abych si mohl dopřát spojení za oceán - samozřejmě
odrazem od různých vrstev atmosféry (záleží na frekvenci, denní době, sluneční aktivitěa pod...). Opravdu by mne zajímalo jak by všem ostatním radioamatérům a jiným službám (od vojáků až po krátkovlnné rádia) svítily antény
kdyby někde na zemi někdo pustil do nějakého ANT systému 462MW.
Asi nikoho z Vás nenapadne že by musela být hned vedle pořádná jaderná elektrárna která by to všechno udýchala??? To si fakt myslíte že na takové kecy někdo naletí??? :-)
Pánové, věnujte se raději něčemu užitečnějšímu - sbírejte třeba známky - to budete užitečnější než psát takové cipiny...
Naštěstí fyzika klatí pro všechny, ať je to amík nebo rus - případně blbý čech který na všechno naletí :-) Takže zapněte trochu selského rozumu a kdzž chcete dělat ramena tak se nejdřív koukněte na ZÁKLADY!!!!

73! :-)
Honza OK2MOA
reagovat na tento příspěvek
| - -

autor: pepe   <j.czechaczek@seznam.cz>
napsáno: 12. prosince 2009 v 13:07

RE: Systém HAARP

ahoj honzo,nenapadej clanek a nazor nekoho jineho i kdyz o tom nevis nic take.je to informace s kterou si ma kazdy nalozit jak chce sam.trosku si zapatrej a neber hned za pravdu co ti v tv povedeli ze tak je a ma byt.diky bohu je internet a muzes
zjistovat jak chces,ale spechej nez nam internet zacnou blokovat.pak uz to snad trosku pochopis ze to neni ready.pamatuj zaco jsi cinkal,a kapitalismus a kradeze to nebyli.
reagovat na tento příspěvek
| - -

autor: Petr   <PetrZak@seznam.cz>
napsáno: 3. března 2009 v 02:40

RE: Systém HAARP

Když tomu nerozumíš tak o tom nic nepiš ty technický slinte.
reagovat na tento příspěvek
| - -

autor: MAZAV
napsáno: 1. října 2008 v 20:50

RE: Systém HAARP

dovoluji si trošku poopravit tvrzení o cipinách OK2MOA. On ten radar v Brdech taky nebude mít vedle sebe temelín pro napájení a pošlape s "trochu větším výkonem" kvůli kterému byly před pár lety u nás zvolněny podmínky pro
"zamořování" s VF polem a upraven zákon, který je nejvíce uvolněnější v celé EVROPĚ !!!. Proč? Aby vyhověl emisní limit VF vyzařování pro radar USA v Brdech. Nikde se o tom nepsalo, schválilo se to sa vlády ČSSD. Stačí to tak
napsat?
reagovat na tento příspěvek
| - - -

autor: vítek
napsáno: 22. listopadu 2008 v 12:22

RE: Systém HAARP

Ono to s tím výkonem je pro laika velice zavádějící.
Tak obrovský výkon je vyzářený řádově v pikosekundách, nikoli trvale!!!!!! Pro tyto špičky stačí výkony řádově max kilowatů. To je o něčem jiném.
O projekt HAARP mne mimořádně zajímá a pana Teslu považuji za světového velikána. Ale bláboly v těchto souvislostech taky nesnáším. Urážejí zejména pana Teslu a další, kterých si nesmírně vážím.
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Karel
napsáno: 15. června 2008 v 18:14

RE: Systém HAARP

Doporučuji shlédnout exkluzivní interview s Benjaminem Fulfordem pro projekt Camelot. Rozhovor se dotýká i amerického systému HAARP. Zde je první část s českými titulky:

video.google.com/videoplay...
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Martin
napsáno: 31. května 2008 v 14:32

RE: Systém HAARP

SVĚT V KOLIZI: Vše nasvědčuje tomu, že před třemi dny došlo k střelení špičkového amerického letounu SR-91 Aurora---- Čína je přesvědčena, že za katastrofálním zemětřesením stojí útok USA v rámci technologie HAARP a
chystá odvetu (2x video)

Více:
www.matrix-2001.cz/v2...
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Martin
napsáno: 3. května 2008 v 09:45

RE: Systém HAARP

Ano, ano, samozřejmě, Arecibo je v Portoriku. Nemá to sice vliv na podstatu článku a informace v něm uvedené, ale je dobré uvést i takové detaily na pravou míru. Díky za postřeh.
reagovat na tento příspěvek
| -

autor: Kašpárek   <santa@northpole.biz>
napsáno: 3. května 2008 v 08:42

RE: Systém HAARP

He? Arecibo v Norsku? Neni nahodou Arecibo v Portoriku?
reagovat na tento příspěvek
© PŘÍRODA.cz - další publikování nebo šíření obsahu serveru je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
ISSN 1801-2787

Zajímavé odkazy: povlečení, přikrývky a bytové doplňky, RC modely pro začátečníky i pokročilé, Sousede.cz - Na Plachtě, Pejsek a kočička, Inzerce zdarma, bazar
Nenoste brýle, skuste radši kontaktní čočky. Kontaktní čočky jsou nyní finančně dostupné pro každého!

Chcete zde být také uvedeni? Kontaktujte nás.
>>> r e k l a m a <<<

Již příště může být
na našem serveru
Vaše reklama!

nejnovější a nejživější debaty

Kuna skalní - Martes foina
reakcí: 464, poslední dnes v 12:33
Častý obyvatel našich chat a chalup.

Dobrovolnické akce a brigády na léto
reakcí: 1001, poslední dnes v 12:00
Je tu červen a většina z Vás zajisté přemýšlí kam na prázdniny. Jednou z...

Kreacionizmus
reakcí: 3, poslední dnes v 08:48
Co si o něm myslíte?


naši fanoušci na Facebooku