Jak by evoluce musela optimalizovat lidské tělo, aby bez újmy přečkalo autonehodu?

autor: Jiří Černý
Australští odborníci vytvořili skulpturu člověka, který by dokázal přežít automobilovou nehodu – takzvaného Grahama.

Graham nemá žádný krk (tudíž si ho ani nemůže zlomit) a jeho tváře jsou doslova napumpované tukem (ochrana uší a nosu).

Mezi jednotlivými žebry se nacházejí „extra bradavky“ (v případě srážky zafungují coby airbagy) a kůže je mnohem silnější než u normálního člověka. Samostatnou zmínku si zaslouží také jeho nohy, ne nepodobné nohám králíka. Ty by mu v případě potřeby měly umožnit přeskakovat přes protijedoucí vozidla.

Jak sami vidíte, lidské tělo skutečně není koncipováno tak, aby dokázalo autonehodu vydržet – a proto bychom měli řízení věnovat maximální pozornost a zbytečně neriskovat. Realita je bohužel taková, že mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří používání mobilních telefonů za jízdy. Přitom podle odborníků nám nebezpečí hrozí i ve velmi nízkých rychlostech (25-35 kilometrů za hodinu)!

„Nejohroženější částí těla je samozřejmě hlava. I když už se zastaví, mozek se stále pohybuje vpřed, udeří do přední části lebky, odrazí se od ní zpět a zraní se ještě i o zadní stranu hlavy,“ vysvětluje trauma chirurg Christian Kenfield.

Příště, až vám během řízení přijde SMS, si tedy dobře promyslete, zda ji skutečně musíte otevřít okamžitě – nebo bude lepší nejprve najít vhodné místo k zaparkování a přečíst si ji až na něm.

Zdroj: Transport Accident Commission



autor:
Jiří Černý

datum vydání:
5. září 2016


Diskuze k článku „Jak by evoluce musela optimalizovat lidské tělo, aby bez újmy přečkalo autonehodu?“



 

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nákupem na Pieris.cz
podpoříte chod našeho serveru




Další publikování a šíření obsahu serveru Příroda.cz je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.

© 2004 - 2023 PŘÍRODA.cz
ISSN 1801-2787

Magazín PŘÍRODA.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2004 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.