Kampaň Do práce na kole mění celou republiku. V květnu se do ní totiž zapojí 25 měst z České republiky včetně Brna!

autor: Nadace Partnerství
Na webu dopracenakole.net startuje registrace do celostátní květnové kampaně Do práce na kole. Zapojí se do ní 25 českých a moravských měst, včetně Brna, což je nejvyšší počet v pětileté historii kampaně. Organizátoři z občanského sdružení Auto-mat, Nadace Partnerství a dalších institucí předpokládají, že padne i rekord v počtu přihlášených. Ti pak budou usilovat o minimálně dvoutřetinovou dojížďku do práce na kole během měsíce května. To je hranice mezi úspěšným a neúspěšným týmem. „Chceme kampaní upozornit na to, že kolo je nejen prostředkem k trávení volného času, ale hlavně ve městě i ideálním dopravním prostředkem,“ říká Martin Gillár z Nadace Partnerství. Záštitu nad kampaní převzala pražská kancelář OSN. Registrovat se je možné do konce dubna.

Praha – Brno – Ostrava – Plzeň – Liberec – Olomouc – Ústí nad Labem – Hradec Králové – České Budějovice – Pardubice – Zlín – Karviná – Jihlava – Přerov – Jablonec n/Nisou – Znojmo – Uherské Hradiště – Břeclav – Nový Jičín – Kopřivnice – Jindřichův Hradec – Hranice – Otrokovice – Říčany – Nové Město nad Metují.

Tady všude šlápnou lidé v květnu do pedálů a budou soutěžit o ceny v kategoriích pravidelnost, výkonnost, kreativita nebo cykloopatření. Firmy poskytující nejlepší podmínky zaměstnancům, kteří dojíždějí do práce na kole, se už tradičně utkají o titul cyklozaměstnavatel roku. Soutěž Do práce na kole pořádá Auto*Mat, o.s. ve spolupráci s koordinátory z jednotlivých měst, v Brně je jím Nadace Partnerství.

Zatímco v roce 2014 se do klání zapojilo 5 768 účastníků z 912 firem a institucí, letos se díky nově zapojeným městům počty nejspíš vyšplhají výrazně výš. Zajistit si účast je jednoduché: stačí s kolegy sestavit 2–5členný tým a zaregistrovat se do konce dubna na stránce www.dopracenakole.net. Zapsat se do soutěže bude možné již od 12. března. Vyplatí se to udělat co nejdřív, jelikož do konce března je startovné o víc než 20% levnější, navíc prvních 200 registrovaných dostane ve startovním balíčku kromě trička ještě speciální sportovní sluchátka od firmy TDK.

Kromě tradičních květnových akcí je pro účastníky na tento rok přichystána i celá řada novinek. Například díky speciální emisní kalkulačce se dozvědí, kolik škodlivých látek ušetří s každým ujetým kilometrem nebo jaký vliv má změna jejich dopravního chování na životní prostředí a zdraví. „Do práce na kole není jen o sportu a zábavě s kolegy. Prvotním cílem je přispět k tomu, aby se naše města proměnila v místa příjemnější a zdravější pro život a lidé se víc zamýšleli nad tím, jaký vliv má jejich každodenní dopravní chování na životní prostředí. Letos bychom rádi na tento aspekt celé akce víc upozornili,” dodává Lukáš Eršil, manažer kampaně ze sdružení Auto*Mat. Otázku udržitelného rozvoje řeší i Organizace spojených národů. „Projekt Do práce na kole je výborný způsob, jak přitáhnout velké množství lidí k cyklodopravě, a skvěle zapadá do toho, co se nyní děje v OSN. Právě se tu totiž dokončuje proces přijetí nové agendy globálního rozvoje na období 2015–2030, která je založena právě na udržitelnosti. A bicykl je vlastně jejím symbolem: jezdí na bezuhlíkovou energii, zabere málo místa, prospívá zdraví, nehlučí, je bezemisní, takže celkově přispívá ke zlepšení kvality života,” říká Michal Broža, ředitel Informačního centra OSN v Praze. Osvětu v oblasti udržitelného rozvoje pomáhají už několikátým rokem v rámci soutěže šířit také zástupci nizozemské, dánské a americké ambasády, kteří v dubnu a květnu navštěvují tiskové konference a další úvodní akce soutěže v zapojených městech, kde se s místními politiky a veřejností dělí o zkušenosti v oblasti šetrné mobility, které doposud udělaly jejich země.

Mottem nastávající kampaně je „Do práce na kole ve vší parádě“. Vedle toho, že kolo je ekologické a praktické, může být i stylové. „Z tohoto důvodu jsme oslovili mnohé české designéry, kteří se ve své tvorbě věnují i cyklooblečení a cyklodoplňkům, a ti věnovali do soutěže některé ze svých parádních kousků, ” prozrazuje Iva Nevečeřalová, koordinátorka lokálních partnerů. Kromě mnoha zajímavých cen, které lze vyhrát, získá každý účastník soutěže tradičně kvalitní designové triko z bio bavlny od tiskárny OP Tiger. Lidem po celé republice je rozveze generální partner soutěže TNT Express. Novými národními partnery se letos staly firmy ABRA Software a TDK Imation Europe. Soutěž mediálně podpoří Česká televize.

Více informací na www.dopracenakole.net



autor:
datum vydání:
13. března 2015


Diskuze k článku „Kampaň Do práce na kole mění celou republiku. V květnu se do ní totiž zapojí 25 měst z České republiky včetně Brna!“



 

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!