Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   —   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Nový Návštěvní řád Krnapu přinesl větší možnosti pro vodáky a zákaz používání kol se spalovacím motorem

autor: Mgr. Radek Drahný
Se začátkem nového roku vstoupil v účinnost změněný a doplněný Návštěvní řád Krkonošského národního parku (NŘ). Důvodem jeho aktualizace byla změna zonace KRNAP, nutnost reagovat na nový občanský zákoník a potřeba vyřešit podněty veřejnosti či problémy spojené s návštěvností území, které Správy KRNAP sama registrovala.

Změny se týkají vjezdu a setrvání motorových vozidel na území KRNAP. Nový NŘ stanovuje podmínky pro vjezd do III. a II. zóny KRNAP (přičemž starý NŘ řešil pouze III. zónu). Vjezd do I. zóny (i průjezd I. zónou) je nadále možný pouze na základě výjimky vydané Odborem státní správy Správy KRNAP. Z dokumentu byly vypuštěny všechny pasáže, týkající se poplatků za vjezd, protože byly v současné době, bez existence poplatkové vyhlášky, zbytečné.

Po řadě jednání s Českým svazem kanoistů byly upraveny podmínky pro splouvání krkonošských řek. Značně se rozšířily možnosti, které z nich lze splouvat. Nově je rozšířena možnost splouvat Labe od přehrady Labská až do Vrchlabí, Malá Úpa v úseku Spálený Mlýn, ústí Jeleního potoka – k soutoku s Úpou, Jizerka v úseku Vítkovice, most u hotelu Skála, ústí Kozelského potoka – Dolní Štěpanice, Mumlava v úseku most u skokanských můstků v Harrachově až ústí do Jizery, Úpa v úseku Pec pod Sněžkou – Horní Maršov, Klínový potok v úseku parkoviště Strážné lom – soutok s Husím potokem. Splouvat mohou plavidla bez motorového pohonu, za denního světla a na Labi při průtoku vyšším než 9 m3/s.

Změny se týkají také cyklistů. Jak známo na území KRNAP je možné jezdit pouze po vyhrazených cyklotrasách a za denního světla. Nově mohou cyklisté jezdit v období od 30. 11. do 1. 4. pouze mimo upravované lyžařské trasy (tj. sjezdové tratě či běžecké stopy). Důležitým doplněním NŘ, které reagovalo jak na zjištění Správy KRNAP, tak na mnohé stížnosti návštěvníků hor, je vymezení pojmu „jízdní kolo“. Pro účely NŘ se jízdním kolem rozumí pouze jízdní kola a koloběžky poháněné lidskou silou bez spalovacího motoru. Kola se spalovacím motorem, která svým zápachem a hlukem znepříjemňovala ostatním návštěvníkům pobyt na horách, nyní nebudou moci legálně vjet na cyklotrasy.

Drobná změna spočívá v doplnění článku Lesy na území KRNAP, kde apelujeme na zvýšenou opatrnost návštěvníků při vstupu a pohybu v lesích na území KRNAP kvůli možnosti pádu větví či stromů. Zejména za prudšího větru nebo větší sněhové pokrývky riziko podobné události prudce stoupá. Lesy na území KRNAP jsou kromě toho zčásti ponechány přirozenému vývoji. Zejména na území I. a II. zóny jsou managementové zásahy v lesích omezovány.

Návštěvní řád Krkonošského národního parku je spolu s Plánem péče o Krkonošský národní park zásadním dokumentem, jenž má zajistit zachování přírodních hodnot národního parku.

Změnu Návštěvního řádu Krkonošského národního parku lze najít v elektronické podobě na http://www.krnap.cz/uredni-deska/- jako opatření obecné povahy č. 2/2015. V nejbližší době bude zveřejněno i úplné znění Návštěvního řádu KRNAP.

Další informace o aktuálním dění na území Krkonošského národního parku i v jeho okolí najdete na facebookovém profilu





autor:
Mgr. Radek Drahný
email: rdrahny@krnap.cz
www stránky: http://www.krnap.cz

datum vydání:
6. ledna 2016


 

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.






Debata k článku Nový Návštěvní řád Krnapu přinesl větší možnosti pro vodáky a zákaz používání kol se spalovacím motorem


Další publikování a šíření obsahu serveru Příroda.cz je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.

© 2004 - 2020 PŘÍRODA.cz
ISSN 1801-2787

Magazín PŘÍRODA.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2004 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.

 



Naše další projekty: