Nejoblíbenějším turistickým cílem v České republice je Skalní město u Adršpachu
O samotné soutěži
Česká centrála cestovního ruchu, agentura CzechTourism vyhlásila na konci října konečné výsledky ankety Ceny Kudy z nudy 2011. Samotná soutěž měla dvě etapy. Nejprve odborníci v oblasti cestovního ruchu vybrali z každého regionu 10 tipů. Vlastní veřejné hlasování pak probíhalo na portále kudyznudy.cz po dobu od 20. června do 30. září letošního roku.
Oproti loňskému roku se akce zúčastnilo o zhruba 30 tisíc čtenářů více. (zdroj: 1) Vloni se absolutním vítězem stal zámek Hluboká.
Výše bylo uvedeno, že jednotlivé turistické cíle byly rozděleny do regionů celé ČR. Takovýchto regionů bylo celkem 17: Západočeské lázně, Severozápadní Čechy, Plzeňsko, Šumava, Jižní Čechy, Střední Čechy, Praha, Českolipsko a Jizerské hory, Český ráj, Krkonoše a Podkrkonoší, Královéhradecko, Východní Čechy, Vysočina, Jižní Morava, Střední Morava a Jeseníky, Východní Morava, Severní Morava a Slezsko. Turisticky atraktivní místa České republiky mezi sebou „bojovaly“ ve třech kategoriích, a to tradiční cíl, novinka sezóny nebo podnikatelský počin.
Jako tradiční cíl byla označena místa, která jsou typická pro český cestovní ruch. Patří sem jak historické památky (některé z nich jsou např. zařazeny i na seznamu UNESCO), tak i oblasti významné z přírodního, sportovního či jiného hlediska. Např. Důl Hlubina a vysoké pece a koksovna Vítkovických železáren v Ostravě v regionu Severní Morava a Slezsko, Alžbětiny lázně v Karlových Varech jako Západočeské lázně, v Jižních Čechách pak Hrad a zámek ve Stráži nad Nežárkou či Hrad Kašperk na Šumavě.
Novinkou sezóny se staly nejenom úplně nové turistické cíle, ale i místa, která byla po nějaké době opět zpřístupněna široké veřejnosti. Takovým příkladem mohou být v regionu Českolipsko a Jizerské hory Archeologické muzeum Šatlava, Aquapark Uherské Hradiště na Východní Moravě nebo Berlova vápenka jako expozice vápenictví ve Východních Čechách či na Vysočině začínající Cyklostezka z Jihlavy až do Rakouska.
A ve třetí kategorii podnikatelského počinu byly nominovány zajímavé a netradiční aktivity pro celou rodinu jako např. Areál historické zábavy pod hradem Bouzov v regionu Střední Morava a Jeseníky nebo Dobrodružství na labských vlnách v Severozápadních Čechách, Drezínové opojení - šlapací drezíny v Praze.
Cíl soutěže Cena Kudy z nudy
„Všichni vítězové za turistické regiony získávají nadstandardní publicitu a prezentaci na akcích agentury CzechTourism v průběhu celého roku 2012.“ oznámil ředitel odboru strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism Marek Mráz. (zdroj: 1) Cílem soutěže je upozornit na turisticky zajímavé lokality v naší republice. A tím pomoci s jejich vlastní propagací. Ostatně toto je cílem nejen soutěže samotné, ale i webových stránek czechtourism.cz a kudyznudy.cz .
autor:
Diskuze k článku „Nejoblíbenějším turistickým cílem v České republice je Skalní město u Adršpachu“